„Człowiek żyje tyle razy, ile zna języków” J.W.Goethe
JĘZYKI OBCE W DIECEZJALNYM LICEUM HUMANISTYCZNYM
I W DIECEZJALNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ
W NYSIE
Znajomość języków obcych jest w dzisiejszych czasach bardzo ważnym elementem wykształcenia niezależnie od zawodu czy specjalizacji. Dlatego nasze szkoły dużą wagę przywiązują do organizacji zajęć w taki sposób, aby uczniowie optymalnie rozwijali swoje kompetencje językowe w zakresie dwóch języków obcych.
Językiem obcym wiodącym jest u nas język angielski, którego nauczamy w wymiarze 4 godzin tygodniowo przez cały cykl edukacyjny w szkole podstawowej i w liceum.
Nauczanie drugiego języka obcego niemieckiego lub hiszpańskiego wprowadzamy w klasie IV szkoły podstawowej. Drugi język obcy nauczany jest w wymiarze 2 godzin tygodniowo przez cały cykl edukacyjny.
Uczymy języków obcych w małych grupach, maksymalnie 12- osobowych, do których uczniowie kwalifikowani są zgodnie z poziomem umiejętności językowych
Nauczyciele uczący w naszej szkole posiadają wysokie kwalifikacje i stale się dokształcają. Starannie dobierają materiały z szerokiej oferty dostępnej na rynku. Pracują różnorodnymi metodami, aby urozmaicić zajęcia i zmotywować uczniów do nauki. Nie tylko przygotowują ich do egzaminów, lecz również podkreślają znaczenie języka jako narzędzia, którym można i należy posługiwać się w praktyce. Pomagają uczniom odczuć radość i dumę z osiąganych sukcesów – czy to małych, czy dużych. Wielkim sukcesem może być poczucie, że umiem porozumieć się w obcym języku i wysiłek włożony w moją pracę przynosi efekty.
W naszych szkołach młodzież i dzieci uczą się nie tylko tradycyjnymi metodami czyli przy pomocy podręcznika i zeszytu. Uczymy się również poprzez:
- pomoce audiowizualne
- oryginalne źródła
- wyjazdy na wymiany (zwł. do Niemiec)
- uczestniczenie w warsztatach i konferencjach prowadzonych przez cudzoziemców
- uczestniczenie w zajęciach szkolnych z udziałem zaproszonych gości z różnych krajów
- konwersacje z dziećmi ze szkół zagranicznych przez Skype
- projekty wykonywane w grupach
- odgrywanie ról
- przygotowywanie przedstawień teatralnych
- śpiewanie i recytację
- korespondowanie z dziećmi i młodzieżą z innych szkół, zwłaszcza zagranicznych
- przygotowywanie filmów w języku obcym i wymiana filmów z inną szkołą zagraniczną
- projekty plastyczne
- organizowanie kafejek
- zajęcia metodą Total Physical Response (zwłaszcza w przypadku najmłodszych)
- różnorodne zabawy (np. w sklep, restaurację, urząd pocztowy…)
- samodzielne przygotowywanie gier językowych, a także korzystanie z gotowych gier
- tłumaczenie tekstów na język polski i język obcy
- zajęcia związane z kulturą danego obszaru językowego (literaturą, muzyką, tańcem, geografią, religią itd.)
- różnorodne inicjatywy związane z obchodami Szkolnych Dni Języków Obcych, które mają miejsce wiosną każdego roku.
Zapraszamy do wspólnego przeżycia tej niesamowitej przygody, jaką jest nauka języków obcych.
See you soon!
Bis bald!
¡Hasta pronto!